Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility סרטן ומיניות האישה \ כתבה נעה גביש
top of page

סרטן ומיניות האישה \ כתבה נעה גביש



אין ספק שסרטן השד הוא סרטן שנוגע באיבר שהכי מבטא את הנשיות בנו.

רובנו מתייחסות לשדיים כאיבר שמגדיר את המיניות שלנו, ואת ההערכה והביטחון העצמי שלנו.

השד הוא איבר ארוגני (איבר הרגיש במיוחד לגירוי מיני) בגוף האישה.

בתקופת ההתמודדות שלנו בסרטן השד ולעיתים גם אחריה, השדיים הופכים לאובייקט מנותח, מוקרן ולעיתים גם נכרת מגופנו.

האזור הנשי והמיני הופך לפתע, למקום כואב, פצוע, חלש ואפילו מאיים על חיינו.

במהלך הטיפולים, התשוקה יכולה להעלם או לרדת משמעותית כתוצאה מדאגה ודיכאון, בחילה, כאב או תשישות. נשים רבות חוששות כי השינויים בגופן, או עצם המילה 'סרטן', עלולים לדחות את בן זוגן. אצל חלקנו קיים פחד קיומי, וכשיצר ההישרדות שלנו פועל במלוא הכוח, הצורך במין יורד לתחתית רשימת הצרכים שלנו.

במצבים כאלה כדאי לדבר על התחושות הללו, הפיזיות והנפשיות, כדי לא ליצור מצב בו בן הזוג ירגיש דחוי. אין ספק שדווקא במצב הזה הפתיחות חשובה מתמיד. קירבה פיזית ומגע של אדם שאוהב אותך, מתחשב בך ורוצה לראות אותך בריאה גם אם היא לא מלווה ביחסי מין, חשובה מאוד לאיזון בבית שבסופו של דבר תוכל לסייע לתהליך ההחלמה שלך. אל תפחדי, אל תתרחקי, תתני לו את האפשרות להתקרב אלייך ולהרגיש שאתם ביחד בתוך המסע הזה, במינון שלך. אולי תתפלאי לדעת שיש גברים שהקרחת עושה להם את זה 🙂

ישנן גם נשים שבזמן כזה, עוצמת הקשר עם בן הזוג מתחזקת אצלם והחשק קיים ואפילו גדל לסוג של צורך.


התשוקה המינית גורמת להן להרגיש חיות, אהובות, נשיות וסקסיות. היחסים האינטימיים עם בן הזוג נותנים להן את הכוח להילחם ולהתמודד, מספקים אדרנלין וחיוכים שמאפשרים לתעל את האנרגיות לריפוי הגוף והנפש. כשהתשוקה והחשק המינים קיימים, צריך למצוא את הדרך ליהנות מהסקס בלי שיכאב לנו, משהו שבלהט העניין יכול להישכח. לכן כדאי שתהיינה כריות בהשיג יד או כל דבר אחר שייתן לך להרגיש נוח יותר. אפשר למצוא תנוחות חדשות שיקלו על האזור הכואב, למי שעדיין קשה מעט עם הצלקות למיניהן אפשר עם חזייה סקסית. ואפשר גם להשתמש בצעצועים למיניהם, זמן נפלא למי שקצת התביישה להתנסות בהם, לבקש מבן\ת זוגה לנסות או להגיע אלינו בעצמך לקנות ולהתנסות. שווה! אם החשק נמצא, אבל הגוף עייף ומיובש מהטיפולים ומהמחשבות שבנו; יש מגוון עצום של צעצועים, עזרים, ורעיונות יצירתיים שיעזרו לסיכוך הנרתיק ולהתאמת מצב הרוח לחשק המיני. והנה חלק קטן מהם.

מוזמנות להצטרף לקבוצה בה אפשר לדבר בצורה פתוחה וחופשית על מיניות ותשוקות בזמן מחלה או משבר ״תשוקות מרפאות״


bottom of page