Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility #LIKEME - המיזם החדש שלי
top of page

#LIKEME - המיזם החדש שלי


על טינדר. והשידוך שלי שעשה לי השראה למיזם החדש שלי LIKEME. הדבר הראשון שעשיתי לפני 10 שנים, שעה אחרי שחזרתי מהכירורגית שד בבית חולים כרמל והיא הודיעה לי שיש לי סרטן השד זה להיכנס לגוגל. הקלדתי: "בחורה צעירה בהריון נשאית BRCA עם סרטן השד." קיבלתי טלפון של עמותת ברכה לנשאיות ו Lisa Cohen שהקימה אותה העבירה לי טלפונים של נשים נשאיות אחרות שאוכל לשוחח איתן. כל מה שאני חיפשתי נואשות זה לדבר במיידי עם מישהי שחולה בדיוק כמוני ומתמודדת עם זה בזמן ההריון שהופך את כל הסרט לגרוע יותר. אבל זה היו יותר מידי לבקש התאמה "מושלמת" וזכיתי בטלפון של מי שהייתה הכי קרובה בהתאמה- יפעת טוכטרמן. וכך ב 2010 נולדה לי אחות למסע, אחות לחיים ובגדול אחותי הגדולה. גורל שכזה שהפגיש 2 נשמות שאף אחת לא הבין אותן טוב יותר מאשר הן אחת את השנייה למרות שהרגע הן נפגשו. אני ויפעת בגלל או בזכות הסרטן שלנו הפכנו לכוח עצום של ביחד👭. מאז השנה ההיא, יפעת הספיקה ללוות אותי כשאיבדתי את אמא וכשילדתי את שיר ופלג🤱 ולישון איתי בבית החולים ולחבק אותי כשהצלחתי להניק, והייתי בבת מצווה של הבת שלה וגם גייסנו את שני ילדיה ובגדול הפכנו למשפחה. מאז שהקמתי את החנויות אופנה שלי לנשים עם סרטן השד, מגיעות אליי מאות פניות מנשים חולות מכל הארץ, בכל שלב, בכל בגיל. הן מוצאות אותי בפייסבוק, בגוגל, דרך מכרים ועוד. ומה שאני עושה זה מנסה לשדך בין נשים שמתמודדות עם אותו הדבר והן דומות גם האחת לשנייה בכל מיני פרמטרים דמוגרפיים כדי לעזור ולתמוך ולהקל האחת על השנייה. אחרי שביצעתי בעצמי כמה "שידוכים" מושלמים. חשבתי באיזה לילה על אפליקציית "טינדר" ועל חברים שהכירו דרכה ובסוף התחתנו🤵👰 ואמרתי לעצמי למה שאני לא אעשה אתר שידוכים כזה, לא של זוגיות, של חברות לדרך לא.נשים שמחפשים מישהו בדיוק כמוהם לעבור את המסע שהם עוברים ביחד?

וכאן נכנס המזל, ואיך אומרת הקלישאה: מזל זאת הזדמנות שפוגשת מוכנות. צירופי מקרים שהיו ממש לא מקריים גרמו לרעיון להתחיל לקרום עור וגידים. פגשתי את Osnat Arnon-Kashtan דרך עמותת ברכה, היא המליצה לי להירשם לתוכנית היזמיות של אשוקה, במפגש הראשון הכרתי את Aya Eshdat שהקפיצה אותי לרכבת וסיפרה לי שלה ול Michal Halamish יש מיזם שנקרא קודה- הן מחברות סטודנטים טכנולוגים שמחפשים לעשות פרוייקט גמר משמעותי בסיום התואר, עם אנשים מנוסים בהייטק שרוצים לתת מנסיונם וכישוריהם לעשיית טוב. יחד הם מגשימים חלומות טכנולוגים לעמותות ויזמים חברתיים. To make a long story short... עכשיו הם מגשימים את המיזם שלי: LIKEME מיכל ואיה רתמו לטובת הפרוייקט את Hila Weintraub המעצבת המוכשרת, 4 סטודנטים מאוניברסיטת בר- אילן, אייל -מנהל מוצר מנוסה בתעשייה, זיו וקובי מחברת מיקרופוקוס והם, כצוות, עומדים להוציא את החלום שלי לאור.

הפיילוט יהיה על חיבור נשים שמתמודדות עם סרטן השד אבל המטרה הסופית תהיה חיבור בין אנשים בכל מיני משברים ומצוקות מכל העולם שבסך הכל זקוקים למישהו אחד או אחת LIKEME שייתן להם חיבוק גם אם הוא וירטואלי והם יוכלו להבין אחד את השני בלי להתנצל, בלי להסביר. רק בזכות שני לבבות ממש דומים שצועדים יחד במסע משותף. בתמונות: אני ויפעת. “אדם פסימי רואה את הקושי בכל הזדמנות, אדם אופטימי רואה הזדמנות בכל קושי.” #כלהקלישאותנכונות עמותת ברכה - Bracha Micro Focus אוניברסיטת בר-אילן https://www.facebook.com/codaproject/ אשוקה ישראל | יזמות חברתית | Ashoka Israel Michal Sadeh

bottom of page